مجله زیبایی یانی طب لیزر

اخبار و دانستنی های زیبایی

مجله زیبایی یانی طب لیزر

اخبار و دانستنی های زیبایی

تجهیزات پزشکی یانی طب لیزر به عنوان یک مجموعه ی پزشکی با یاری خداوند تبارک وتعالی از سال ۱۳۹۱ با هدف خدمت و اطلاع رسانی به جامعه پزشکی کشور و همچنین ارائه ی بهترین خدمات در زمینه ی پوست ، مو، زیبایی، لاغری ، واردات ، صادرات و ایجاد کار آفرینی فعالیت خود را آغاز نموده است.

بایگانی

پلاسما چیست؟

يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲ ق.ظ

پلاسما چیست؟

پلاسما گاز یونیزه و پرانرژی است که از تعداد زیادی گاز فعال و یونیزه تشکیل شده است.این تعریف شاید برای افرادی که در با شاخه آشنایی ندارند ناآشنا باشد.

برای درک بهتر باید بگوییم در طبیعت مواد در شکل جامد ، مایع و گاز وجود دارد.انرژی در این سه حالت به شرح زیر است:

در جامد کمترین انرژی و در گاز بیشترین انرژی وجود دارد.بنابراین اگر به عنصری در حالت جامد انرژی دهیم رفته رفته به مایع و اگر بیشتر انرژی دهیم به گاز تبدیل میشود

برای مثال میتوان به فرآیند یخ - آب - بخار اشاره کرد.

اما محققین به ماده در حالت گاز انرژی بیشتری دهند تا به صورت پلاسما در آید.پس پلاسما نوعی از ماده است که انرژی آن بیشتر از حالت گاز میباشد.

اما این ماده پایدار نیست و میخواهد هرچه سریعتر انرژی اضافی غیرطبیعی خودرا آزاد کند تا به حالت گازطبیعی درآید.

پلاسما در زیبایی

ماده پلاسما زیر پوست قرار میگیرد و در حین فرآیند تیدیل شدن به کاز با واکنش هایی که دارد باعث تحریک بافت ها شده و برای جوانسازی و بازسازی پوست بسیار مفید است.

پلاسماجت بینی

روشی غیر تهاجمی است که به شما کمک میکند تا فارغ از دردسرهای عمل جراحی(رینوپلاستی) و با پرداختن هزینه ایی کمتر به فرم دلخواه بینی خود برسید.

بهتر است بدانید که پلاسمای بینی بیشتر برای افرادی که بینی گوشتی دارند توصیه میشود.با این وجود در مواردی میتوان برای تغییر ظاهر و ظرافت دادن به بینی های غیرگوشتی نیز از پلاسما بینی استفاده کرد.

پلاسما جت بینی چطورعمل میکند

پلاسما جت بینی با حرارت دادن زیاد ، گازهای موجود میان پوست بینی و اپلیکاتور و سپس به وجود آوردن شار الکترونی ،باعث میشود تا سلول های مرده در غشای پوست تحریک شده و با تجمیع بافت خود ویا تولید کلاژن ،کوچکتر و خوش فرم تر شوند.یااینکه شادابتر از قبل به نظر برسند.

این روش که برای نواحی حساس پوست و در مواردی برای افرادی که تمایلی به عمل جراحی زیبایی ندارند ، مورد استفاده قرار میگیرد ،برای اولین بار در سال 2014 به کار برده شد.

پلاسماجت علاوه بر زیبایی در چه موارد دیگری کاربرد دارد

[caption id="attachment_7816" align="alignnone" width="300"]پلاسما پلاسما جت[/caption]

1- رفع ضایعات پوستی نطیر خال ،فیبروم و یا کراتوز.

2- ترمیم کردن خطوط به وجود آمده روی پوست براثر زایمان و یا لاغری.

3- برطرف کردن شل شدگی پوست ناحبه پلک بالا یا پایین.

4- درمان افتادگی پوست صورت بدن و دیگر نواحی بدن.

5- رفع مشکل زانتلاسما که در ناحیه پلک بالا یا پایین به وجود آمده است.

6- روشی ساده برای درمان انواع زگیل ها از ساده تا ژنیتال.

7- برطرف کردن ضایعات پوستی همانژیوم و همچنین مشکلات تلاژکتازی در پوست وپلک.

8- جوانسازی پوست از طریق ترغیب پوست به کلاژن سازی.

9- برطرف کردن اسکار، زخم و تاتو.

10- برطرف کردن لک و کک مک پوستی.

نحوی انجام پلاسما جت بینی

[caption id="attachment_7960" align="alignnone" width="300"]پلاسما جت بینی plusma jet bini[/caption]

درابتدا طی یک جلسه مشاوره پزشک با بررسی وضعیت سلامتی و شرایط بینی فرد،این روش را به او پیشنهاد میکند.یاروش دیگری را توصیه می نماید.در صورتی که این روش مناسب آن فرد تشخیص داده شد.

درروز تعیین شده ابتدا سطح بینی را تمیز کرده ،و برروی نواحی مورد نطر بی حسی موضعی زده میشود.حال به مدت 30 دقیقه منتطر میماند تا بی حسی اثرکند.پس از آن پزشک ابزار پلاسما جت را به پوست بینی نزدیک کرده و سعی میکند تا با ایجاد پلاسما به صورت نقطه به نقطه و با یک آزایش خطی منظم و ظریف ،باعث شود تا پلاسما با بافت چربی زیر پوست برخورد کند.

بعداز این اتفاق ویژگی های دمای بالا و فشار کم پلاسما سبب میشود تا لایه چربی اضافی ازبین برود.بعلاوه لایه های زیرین نیز سفت تر شده وجمع تر شوند.

در محل درمان نقاطی ریزبه شکل سوخته و به رنگ قهوه ایی بروی پوست بینی ایجاد میشود که جای نگرانی ندارد،چرا که پس از 4 تا نهایتا 10 روزبه کلی برطرف میگردد.مهم این است که پس از اتمام این فرآیند که حدودا یک ساعت طول می انجامد،شما به بینی زیبا و خوش فرم خود خواهید رسید.

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی